Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Γιατί δεν έχουμε επαγγελματικά δικαιώματα? Όλο το ιστορικό!

ΣΥ.Μ.Α.Α.Κ.
Σύλλογος Μηχανικών Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων

Θέμα : Γιατί δεν έχουμε επαγγελματικά δικαιώματα? Όλο το ιστορικό!

Αγαπητοί συνάδελφοι,
στο κείμενο που ακολουθεί  καταγράφουμε όλο το ιστορικό από το 1983 που ιδρύθηκαν τα ΤΕΙ και το 1999 που δημιουργήθηκε η ειδικότητά μας μέχρι και σήμερα. Τι έχει γίνει, τι δεν έγινε και τι απομένει να γίνει για να μπορέσουμε να ασκήσουμε τις επαγγελματικές δραστηριότητες που απορρέουν από το πρόγραμμα σπουδών μας. 
 Για να κατοχυρωθούν επαγγελματικά δικαιώματα σε έναν πτυχιούχο της ανώτατης εκπαίδευσης πρέπει να γίνουν τα ακόλουθα τρία βήματα :
Α) Να ιδρυθεί, φυσικά, το αντίστοιχο τμήμα!
Β) Να εγκριθεί με Υπουργική Απόφαση το Περιεχόμενο Σπουδών του!
Γ) Να εκδοθεί Π.Δ. που θα καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων του.
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου, τα τρία αυτά βήματα γίνονται ταυτόχρονα. Φυσικά όμως, εδώ είναι Ελλάδα! 
Το 1983 με το Νόμο 1404 (ΦΕΚ 173/24-11-83) ‘’Δομή και Λειτουργία των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων’’, η πολιτεία καταργεί τα ΚΑΤΕΕ και ιδρύει τα Τ.Ε.Ι τα οποία οριοθετεί στην ανώτατη (και όχι ανώτερη όπως πολλοί θέλουν να λένε μέχρι και σήμερα) εκπαίδευση.
Το 1999 (επί Γεράσιμου Αρσένη) με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 200 (ΦΕΚ 179/06-09-1999) ‘’Ίδρυση Παραρτημάτων και Τμημάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ΤΕΙ…’’, ιδρύεται μεταξύ άλλων και το Τμήμα Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων με έναρξη λειτουργίας το ακαδημαϊκό έτος 2000 – 2001.
Τον Ιούνιο του 2000, το Τμήμα της Πάτρας, εντάσσεται για πρώτη φορά στα μηχανογραφικά δελτία και τον επόμενο Σεπτέμβριο εισέρχονται οι πρώτοι φοιτητές. Σύμφωνα με τον οδηγό σπουδών, που προσέφερε τα πρώτα χρόνια στους νεοεισαχθέντες το ΤΕΙ της Πάτρας, ο τίτλος των πτυχιούχων μας θα ήταν ‘’ Μηχανικός Αρχιτεκτονικής των Κτιρίων’’.
Το 2001 με το Νόμο 2916 (ΦΕΚ 114/11-06-2001) ‘’Διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ρύθμιση Θεμάτων του Τεχνολογικού Τομέα Αυτής’’, η ελληνική πολιτεία επιβεβαιώνει για δεύτερη φορά την οριοθέτηση των ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Πλέον ο όρος ΑΕΙ περικλείει δύο κατηγορίες : αφενός το Πανεπιστημιακό Τομέα (Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία και τη Σχολή Καλών Τεχνών) και αφετέρου το Τεχνολογικό Τομέα που περιλαμβάνει όλα τα Τ.Ε.Ι. της χώρας. Με λίγα λόγια οι φράσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ ή ΑΤΕΙ είναι λανθασμένες. Η τριτοβάθμια ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας αποτελείται από ΑΕΙ (Πανεπιστήμια & ΤΕΙ).
Στο παραπάνω νόμο προβλέπεται επίσης, η αύξηση της διάρκειας σπουδών στα ΤΕΙ από 3,5 σε 4 έτη, ώστε να εξισωθούν με του πανεπιστημιακού τομέα.
                Τα πρώτα χρόνια που δεν υπήρχαν πτυχιούχοι, το πρόβλημα της επαγγελματικής αναγνώρισης δεν ήταν ξεκάθαρο. Κυκλοφορούσαν διάφορες πληροφορίες μεταξύ των φοιτητών, στην πλειοψηφία τους λανθασμένες. Το πρόβλημα γνωστοποιήθηκε έντονα από το τρίτο χρόνο λειτουργίας της ΑΑΚ  όποτε και ξεκίνησαν και κάποιες πρώτες αντιδράσεις από τη πλευρά των φοιτητών. Υπήρχε βέβαια πάντα η διαβεβαίωση ότι μέχρι να λάβουν τα πτυχία τους οι πρώτοι φοιτητές, το πρόβλημα θα είχε τακτοποιηθεί (κάτι που φυσικά δεν έγινε ποτέ).
                Το 2004 με το Προεδρικό Διάταγμα 211 (ΦΕΚ 189/14-10-2004) (επί Μαριέτας Γιαννάκου) ιδρύεται και δεύτερο τμήμα της ειδικότητάς μας με έδρα το παράρτημα του ΤΕΙ Λάρισας, στα Τρίκαλα (έναρξη λειτουργίας : ακαδημαϊκό έτος 2005-2006).
                Το 2007, με την υπ’ αριθμόν 82094/Ε5 (ΦΕΚ 1388/03-08-2007) Υπουργική Απόφαση (επί Σπυρίδων Ταλιαδούρου) καθορίζεται το περιεχόμενο σπουδών των Τμημάτων ΑΑΚ σε Πάτρα και Τρίκαλα.
                Οι πρώτοι πτυχιούχοι του τμήματος της Πάτρας ορκίζονται τελικώς με το τίτλο πτυχίου «Μηχανικός Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων Τ.Ε.» που ήταν και ο σωστός σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία (Π.Δ. 388/1989).
                Κατόπιν αυτών, εκκρεμεί η έκδοση προεδρικού διατάγματος, το οποίο θα καθορίζει τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Το προεδρικό διάταγμα εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του αρμόδιου οργάνου της πολιτείας, του Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ) και πρέπει να λάβει και τις υπογραφές των συναρμόδιων υπουργών.
                Το παραπάνω συμβούλιο συνεδρίασε  την 23η Ιουλίου του 2008 (κατόπιν προσκλήσεων του κ. Ταλιαδούρου) και έκρινε ότι οι επαγγελματικές δραστηριότητες που απορρέουν από το περιεχόμενο σπουδών μας (το οποίο παραθέτουμε στο τέλος) είναι οι ακόλουθες :

α. Η διαχείριση του περιβάλλοντος χώρου, ο σχεδιασμός, η οργάνωση, ο έλεγχος των συστημάτων παραγωγής και εκμετάλλευσης ανακαίνισης και αποκατάστασης οικοδομικών έργων και η αξιοποίηση της οικοδομήσιμης γης μέσα στα παραπάνω πλαίσια.
β. Οι αποτυπώσεις και τεκμηριώσεις αρχιτεκτονικών κτιριακών έργων, σύγχρονων και ιστορικών, με συμβατικές ή νέες τεχνικές μεθόδους.
γ. Η σύνταξη Αρχιτεκτονικής μελέτης και επίβλεψης Κτιριακών Έργων.
δ. Η σύνταξη μελετών, η επίβλεψη και εφαρμογή ανακαίνισης και αποκατάστασης σύγχρονων κτιρίων, καθώς και η σύνταξη, η επίβλεψη και εφαρμογή αρχιτεκτονικών μελετών κτιρίων. Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών συντήρησης και αποκατάστασης των δομικών υλικών κτιριακών έργων.
ε. Η σύνταξη μελετών, η επίβλεψη και η εφαρμογή ανακαίνισης, αναπαλαίωσης και αποκατάστασης ιστορικών, διατηρητέων, παραδοσιακών, παλαιών και λαϊκότροπων κτιρίων, οικισμών και συνόλων.
στ. Η σύνταξη και επίβλεψη των στατικών μελετών που θα συνοδεύουν τα παραπάνω κτιριακά έργα.
ζ. Η σύνταξη μελετών, η επίβλεψη και η εφαρμογή παθητικής πυροπροστασίας των αναγκαίων υδραυλικών εγκαταστάσεων (ύδρευση-αποχέτευση οικοδομών) και των αναγκαίων τοπογραφικών εργασιών που αφορούν τα οικοδομικά που δικαιούνται να μελετούν.
η. Η επίβλεψη όλων των παραπάνω έργων που δύνανται να μελετούν.
θ. Η κατασκευή όλων των παραπάνω έργων που δύνανται να μελετούν.

                Οι παραπάνω δραστηριότητες έλαβαν τη μορφή προεδρικού διατάγματος το οποίο και υπέγραψε ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας. Το διάταγμα προέβλεπε ότι προϋπόθεση άσκησης των παραπάνω δραστηριοτήτων, θα ήταν η εγγραφή μας στην ΕΕΤΕΜ (Επαγγελματική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών). Το Π.Δ. (μαζί με αντίστοιχα άλλων ειδικοτήτων) στάλθηκε στο συναρμόδιο υπουργείο (τότε ΠΕΧΩΔΕ) με υπουργό το κ. Σουφλιά, ο οποίος αρνήθηκε να το υπογράψει, μπήκε σε ένα συρτάρι και έμεινε εκεί μέχρι το φθινόπωρο του 2009 που άλλαξε η κυβέρνηση.
                Τον Οκτώβριο του 2009, αναλαμβάνει Υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα θέματα της ανώτατης εκπαίδευσης, ο κ. Ιωάννης Πανάρετος. Από τις πρώτες μέρες της θητείας του δήλωσε ΄΄αποφασισμένος΄΄ να διορθώσει αυτή τη παράλειψη της πολιτείας. Δύο μήνες μετά (Δεκέμβριος 2009), ανεβάζει στο περίφημο opengov προς διαβούλευση, μεταξύ άλλων και το σχέδιο Π.Δ. της ειδικότητάς μας, που είχε συντάξει η προηγούμενη κυβέρνηση και είχε επιστραφεί εν τω μεταξύ στο Υπουργείο Παιδείας.
                Το Μάρτιο του 2010, ανεβάζει προς διαβούλευση το ίδιο σχέδιο Π.Δ, το οποίο περιλαμβάνει όμως μία σημαντική διαφορά. Η ΕΕΤΕΜ έχει αφαιρεθεί και πλέον μας επιβάλει να εγγραφόμαστε σε ένα διευρυμένο επαγγελματικό φορέα (ο οποίος δεν υπάρχει ούτε γίνεται πρόβλεψη για το πότε και πώς θα δημιουργηθεί) στον οποίο θα εντάσσονται πλέον όλοι οι μηχανικοί (ΤΕΙ και Πολυτεχνείων) ενώ προβλέπει και τα λεγόμενα επίπεδα τεχνικής ευθύνης (για τα οποία επίσης δεν δίνεται κανένα στοιχείο για το ποιος θα τα καθορίσει και με ποια κριτήρια).
                Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, ο κ. Πανάρετος συγκάλεσε κοινή συνεδρίαση των Συμβουλίων Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ και ΣΑΠΕ) προκειμένου να γνωμοδοτήσουν επάνω στα νέα αυτά σχέδια Π.Δ.
                Λίγους μήνες μετά, ο ίδιος υφυπουργός, εκδίδει μία ανακοίνωση ενημερώνοντάς μας ότι υπέγραψε το σχέδιο Π.Δ και το απέστειλε στο συναρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος για να λάβει τις υπόλοιπες υπογραφές, κάτι που έγινε. Το Δεκέμβριο του 2010 σε νέα ανακοίνωση του υπουργού, ενημερωνόμαστε ότι το σχέδιο Π.Δ, στάλθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον απαραίτητο νομικό έλεγχο. Μάλιστα ανήρτησε στο διαδίκτυο το τελικό σχέδιο στο οποίο ο όρος «Διευρυμένος Φορέας» μετονομάστηκε σε Διευρυμένο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ).
Το Μάϊο του 2011, το αρμόδιο υπουργείο ανακοινώνει ουσιαστικά τη κατάργηση του τμήματος Α.Α.Κ. των Τρικάλων αφαιρώντας το από τα μηχανογραφικά δελτία.
                Έξι μήνες μετά (Ιούνιος 2011) ενημερωνόμαστε από τον αρμόδιο δικαστή του ΣΤΕ ότι απορρίπτει  τα σχέδια Π.Δ καθώς δεν είναι υλοποιήσιμα. Ο δικαστής υποστήριξε (όπως είχαμε προβλέψει όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές) ότι δεν μπορεί να εγκρίνει ένα Π.Δ το οποίο για να εφαρμοστεί, απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις (Διευρυμένο ΤΕΕ, Επίπεδα Τεχνικής Ευθύνης κλπ) που δεν υπάρχουν. Μάλιστα στην απόρριψη αυτή έσπευσαν κάποιες συντεχνίες να αποδώσουν την ερμηνεία, ότι το ΣΤΕ δεν κρίνει άξια τα ΤΕΙ να λάβουν αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα και ότι δικαιώνει τις απόψεις τους. Αυτό φυσικά αποτελεί σκόπιμη παραπληροφόρηση, αφού όλοι γνωρίζουμε ποιος είναι ο ρόλος του ΣΤΕ και τι ακριβώς ελέγχει στους Νόμους και τα Διατάγματα πριν τα εγκρίνει.   
                Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες μέρες πριν να ενημερωθούμε για την απόφαση του ΣΤΕ, ο αρμόδιος υφυπουργός αποχώρησε από τη κυβέρνηση με την ευκαιρία του ανασχηματισμού (Ιούνιος 2011). Μάλιστα δήλωσε …έκπληκτος όταν ενημερώθηκε για την απόφαση του ΣΤΕ λίγο καιρό μετά.  
                Και ερχόμαστε στο σήμερα. Μετά απ’ όλα τα παραπάνω δύο είναι οι επιλογές που υπάρχουν :

1η Επιλογή : Το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής που εποπτεύει (υποτίθεται) το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, θα πρέπει να επιβάλει την ένταξή μας σε αυτό. Επιπλέον θα πρέπει να καθορίσει τα περίφημα όρια τεχνικής, επαγγελματικής και επιστημονικής ευθύνης. Εάν τα παραπάνω θεσμοθετηθούν, τα σχέδια Π.Δ θα εγκριθούν από το ΣΤΕ και θα ισχύσουν στη πράξη. Φυσικά το πώς θα επιβιώσουμε εμείς μέσα στο ΤΕΕ, το οποίο έχει μετατραπεί από Τεχνικό Σύμβουλο του κράτους σε συνδικαλιστικό όργανο Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίου, είναι μία άλλη ιστορία.

2η Επιλογή : Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να συντάξει νέα Π.Δ, από τα οποία θα αφαιρεθούν οι παραπάνω όροι και να τα προωθήσει και πάλι για υπογραφή και έγκριση από το ΣΤΕ. Φυσικά εδώ τίθεται το ερώτημα για την επιμελητηριακή μας οργάνωση, το οποίο μπορεί να λυθεί είτε με τη μετατροπή της ΕΤΕΕΜ σε επιμελητήριο Τεχνολόγων Μηχανικών είτε με τη δημιουργία νέου επιμελητηριακού φορέα Ν.Π.Ι.Δ. σύμφωνα με τα  Ευρωπαϊκά πρότυπα.

                Βέβαια, οι παραπάνω επιλογές δεν εξαρτώνται από εμάς. Οι αρμόδιοι υπουργοί θα πρέπει να επιλέξουν τι θα κάνουν. Φυσικά μπορούν να μην κάνουν τίποτα και να αφήσουν τη κατάσταση ως έχει, όπως έχουν κάνει με ‘’μεγάλη επιτυχία’’ δεκάδες υπουργοί και υφυπουργοί τόσα χρόνια.
Προς το παρόν οι πτυχιούχοι μας βρίσκονται στη πιο δυσμενή θέση. Είμαστε μία από τις ειδικότητες μηχανικών Τ.Ε. που δεν έχουν κανένα απολύτως επαγγελματικό δικαίωμα. Οι υπόλοιπες ειδικότητες της ΣΤΕΦ (Μηχανικοί Πολιτικών Δομικών Έργων, Έργων Υποδομής, Τοπογράφων, Μηχανολόγων ΤΕ κλπ) εργάζονται υποτυπωδώς με τα επαγγελματικά δικαιώματα των υπομηχανικών που έχουν καταργηθεί από τη δεκαετία του 80, με πλήθος δυσκολιών που προκύπτουν από το θολό, αυτό, νομικό πλαίσιο.  Εμείς δεν έχουμε ούτε αυτό το ΄΄΄προνόμιο΄΄ με αποτέλεσμα να εργαζόμαστε ως απλοί σχεδιαστές ή να απασχολούμαστε σε άλλους επαγγελματικούς τομείς.
Κύρια αιτία της αναποφασιστικότητας του κράτους να λύσει το θέμα, είναι οι πιέσεις που ασκούνται από το ΤΕΕ και από άλλα συνδικαλιστικά όργανα των διπλωματούχων μηχανικών σε όλα τα επίπεδα του κρατικού μηχανισμού. Τα παραπάνω συνδικαλιστικά όργανα προβάλουν το επιχείρημα ότι η κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων θα μας εξισώσει με εκείνους που οι σχολές τους είναι 5ετείς και χρειάστηκαν περισσότερα μόρια για να επιτύχουν την είσοδό τους σε αυτές.
Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική. Ποτέ και καμία ειδικότητα των Μηχανικών Τ.Ε, δεν ζήτησε τίποτα περισσότερο ή τίποτα λιγότερο από τις επαγγελματικές δραστηριότητες που απορρέουν από τα περιεχόμενα σπουδών του κάθε αντικειμένου. Το αν αυτά τα αντικείμενα σε πολλές περιπτώσεις αλληλεπικαλύπτονται με άλλων σχολών (Πολυτεχνεία), δεν είναι ευθύνη των φοιτητών – πτυχιούχων και δεν μπορεί να τιμωρούμαστε εμείς εφόρου ζωής γι’ αυτό. Το επιχείρημα του αριθμού των μορίων που απαιτούνται για να μπει κάποιος στη κάθε σχολή δεν μπορεί να αποτελέσει αντικειμενικό κριτήριο σύγκρισης στη περίπτωσή μας. Που θα έφθανε άραγε η βάση εισαγωγής στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών αν ξαφνικά το κράτος καταργούσε παντελώς κάθε επαγγελματικό δικαίωμα των διπλωματούχων του; Η σύγκριση λοιπόν αυτή θα έχει ουσία, μόνο αν γίνει με ίσους όρους.  
Ελπίζουμε αυτό το σύντομο (όσο μπορούσε να είναι) κείμενο να λύσει όλες σας τις απορίες. Ένας από τους βασικούς σκοπούς του ΣΥΜΑΑΚ είναι η προάσπιση του δικαιώματός μας στην εργασία. Δεν επιθυμούμε να γίνουμε συνδικαλιστές. Αλλά δεν μπορεί να υπάρχει Μηχανικός Α.Α.Κ. χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα…!
Τέλος, παραθέτουμε το πρόγραμμα σπουδών της Α.Α.Κ. προς ενημέρωση όλων όσων το αγνοούν. Να σημειωθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων σε κάθε εξάμηνο αποτελείται από δύο σκέλη (θεωρία και εργαστήριο ή άσκηση πράξης).
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ Α.Α.Κ.

Α’ Εξάμηνο :
-          Αρχιτεκτονικό Σχέδιο Ι (θ + ε)
-          Ιστορία Αρχιτεκτονικού Μνημειακού Έργου Ι (θ + ε)
-          Μαθηματικά (θ + ε)
-          Στοιχεία Φυσικής (θ + ε)
-          Κοινωνιολογία στην Αρχιτεκτονική (θ)
-          Επιλογής : Ελεύθερο Σχέδιο ή Περιβάλλον και Σχεδιασμός (θ)
Β΄Εξάμηνο :
-          Αρχιτεκτονικό Σχέδιο ΙΙ (θ + ε)
-          Ιστορία Αρχιτεκτονικού Μνημειακού Έργου ΙΙ (θ + ε)
-          Τεχνολογία Δομικών Υλικών (θ + ε)
-          Αναλυτική Γεωμετρία (θ + ε)
-          Στοιχεία Θερμοδυναμικής Χώρου (θ + ε)
-          Επιλογής : Παραστατική Γεωμετρία - Στερεομετρία ή Γεωτεχνική Μηχανική στις Κατασκευές
Γ’ Εξάμηνο :
-          Αρχιτεκτονική Αποτύπωση Μνημειακού Έργου (θ + ε)
-          Στατική των Κατασκευών (θ + ε)
-          Μηχανολογικές Εγκαταστάσεις (θ + ε)
-          Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις (θ + ε)
-          Σχεδιασμός στο Επίπεδο με Η/Υ (θ + ε)
-          Ηχοτεχνία – Φωτοτεχνία  (θ + ε)
-          Επιλογής : Ποιοτικός Έλεγχος των Δομικών Υλικών & Κατασκευή ή Θέματα Επιχειρησιακής Έρευνας για Αρχιτέκτονες (θ)
Δ’ Εξάμηνο :
-          Αρχιτεκτονική Σύνθεση Ι (θ + ε)
-          Κατασκευές από Οπλισμένο Σκυρόδεμα ή Χάλυβα (θ + ε)
-          Οικοδομική Ι (θ + ε)
-          Σχεδιασμός στο Χώρο με Η/Υ (θ + ε)
-          Σύγχρονες Τεχνικές Αποτύπωσης (θ + ε)
-          Επιλογής : Πολιτική Οικονομία ή Μέτρα Ασφαλείας στα Δομικά Έργα (θ)
-          Επιλογής : Δομική Προκατασκευή ή Θεωρία και Κριτική των Αποκαταστάσεων
Ε’ Εξάμηνο :
-          Αρχιτεκτονική Σύνθεση ΙΙ (θ + ε)
-          Οικοδομική ΙΙ (θ + ε)
-          Θεωρία της Παραδοσιακής Αρχιτεκτονικής (θ + ε)
-          Αρχιτεκτονική των Εσωτερικών Χώρων (θ + ε)
-          Ιστορία της Τέχνης (θ)
-          Επιλογής : Χρώμα ή Φωτογραφία ή Σχεδιασμός Αντικειμένου (θ)
-          Επιλογής : Η αρχιτεκτονική της Φέρουσας Κατασκευής ή Ενεργειακός Σχεδιασμός στις κατασκευές (θ)
ΣΤ’ Εξάμηνο :
-          Κανόνες Κτιριολογίας και Πολεοδομίας (θ + ε)
-          Ειδικά Κτίρια – Σχεδιασμός (θ + ε)
-          Ανάπλαση Ιστορικών Κέντρων και Συνόλων (θ + ε)
-          Αντισεισμική Προστασία των Κτιρίων (θ + ε)
-          Ξένη Γλώσσα (Ορολογία)
-          Επιλογής : Οικοδομική Νομοθεσία ή Αστικό Περιβάλλον (θ)
-          Επιλογής : Πυροπροστασία των Κατασκευών ή Αρχιτεκτονικών των Τεχνικών Έργων (θ)
Ζ’ Εξάμηνο :
-          Αποκατάσταση – Επανάχρηση Ιστορικών Κτιρίων (θ + ε)
-          Σύνταξη Μελέτης Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιριακού Έργου (θ + ε))
-          Σύνταξη μελέτης Κτιριακού Έργου (θ + ε)
-          Προδιαγραφές – Προϋπολογισμός Έργου (θ + ε)
-          Οργάνωση Εργοταξίου (θ + ε)
-          Σεμινάριο Τελειοφοίτων  (θ)
-          Επιλογής : Επιχείρηση και Κοινωνία ή Ειδικά Συστήματα και Τεχνικές Αποκατάστασης Ιστορικών Κτιρίων (θ)
Η’ Εξάμηνο :
-          Εξάμηνη Πρακτική Άσκηση
-          Πτυχιακή Εργασία





4 σχόλια:

  1. απλό και απολύτως κατανοητό το παραπάνω κείμενο, κάτι που χρειάζεται σε εποχές, που ο καθένας με τα συμφέροντά του, κάνει ολόκληρους στομφώδεις και βαρύγδουπους λόγους, προκειμένου κανείς να μην καταλαβαίνει τη γλώσσα τους, με απώτερο στόχο ,ο ενδιαφερόμενος,να μην ασχοληθεί εν τέλει! ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο, πολύ ωραίο κείμενο. Είναι καλό να υπάρχει κάτι σαν αυτό απο την στιγμή που έχουνε αλλάξει τα πράγματα 500 φορές και ο καθένας λέει οτι θυμάτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε ευχαριστω για το κειμενο. Μου Λυθηκαν πολλες αποριες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολυ καλό το κειμενο Αλεξ.. Πρεπει να κοινοποιηθει στους νεοεισαχθεντες του τμηματος..εμεις τα φαγαμε τα ψωμιά μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή